عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

مرجعی برای دوستدارن زمین و اخبار و عجایب درون آن ، با ما هرماه باشید و از زندگی لذت ببرید.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

 

لندن (AP) – اطلاعات خرده فروشی در انگلیس در ماه مه کاهش یافت ، زمانی که مردم پس از تخفیف محدودیت های جلوگیری از انسداد ویروس کرونا ، جرات کردند پول خود را صرف رستوران ها و بارها کنند ، اطلاعات رسمی روز جمعه نشان داد.

اداره آمار ملی دریافت که فروش خرده فروشی در ماه مه 1.4 درصد کمتر از ماه قبل بود ، زمانی که 9.2 درصد افزایش یافت ، پس از اینکه مغازه های فروش کالاهای غیر ضروری پس از یک ماه تعلیق مجاز به بازگشایی شدند.

به گفته وی ، بیشترین عامل در این کاهش فروش مواد غذایی بود که 5.7٪ کاهش یافت زیرا محدودیت های بخش مهمان نوازی بیشتر شد تا مردم بتوانند در آنجا ملاقات کنند.  پیش از این ، میخانه ها و رستوران ها حق خدمات رسانی به مشتریان را فقط در فضای باز داشتند.

تحلیلگران می گویند این کاهش ماهانه آغاز کندی در بهبودی انگلیس از بزرگترین انقباض اقتصادی در بیش از 300 سال گذشته نیست.  در سال 2020 ، اقتصاد انگلیس در نتیجه محدودیت های همه گیر حدود 10 درصد کاهش یافت.

جیمز اسمیت ، اقتصاددان در شرکت مالی ING ، گفت: “خرده فروشی ، برخلاف برخی دیگر از بخش های اقتصاد ، آنقدر سریع بوده است که بتواند به مکانی که قبل از ویروس بوده بازگردد.”

آژانس آمار اعلام کرد فروش خرده فروشی 9.1٪ بیشتر از فوریه سال 2020 بود ، قبل از این که بیماری همه گیر به اقتصاد برسد.

اسمیت معتقد است که انتشار سریع واکسن در انگلیس به افزایش اعتماد به نفس در اقتصاد کمک کرده است ، در حالی که افراد در معرض خطر و صرفه جویی در هزینه های پس انداز در هنگام بیماری همه گیر هنگام کار در خانه هستند.

وی گفت: “ما دیدیم که اعتماد مصرف کننده واقعاً افزایش یافته است.”  “مردم برای بیرون رفتن و انجام کارها دوباره احساس امنیت می کنند … این یک واقعیت مثبت است و این را می توانید در خرده فروشی ببینید.”

با وجود کاهش ماهانه فروش مواد غذایی ، خرده فروشان از فروش در طی همه گیر شدن لذت می برند.  بزرگترین فروشگاه سوپرمارکت زنجیره ای بریتانیا تسکو داده های سه ماهه اول روز جمعه را گزارش داد که حاکی از افزایش 1 درصدی فروش در همان فروشگاه است.  اگرچه به نظر کم می رسد ، اما این رشد با مدت مشابه سال قبل قابل مقایسه است ، زمانی که از زمان جلوگیری از مسدود شدن انگلیس ، فروش در اوج بود.

سوفی لوند-یتس ، تحلیلگر سهام در Hargreaves Lansdown ، گفت: “تعداد تسکو برای سه ماهه اول آهسته به نظر می رسد ، اما این به این دلیل است که آنها تقاضای بی سابقه ناشی از همه گیری سال گذشته را پاک می کنند.”

نرخ بهره بانک انگلیس آخرین اخبار اقتصادی را پیش از نشست هفته آینده جذب خواهد کرد.  اتفاق نظر در بازارها این است که بانک نرخ بهره اصلی خود را بدون تغییر و در کمترین میزان 0.1٪ حفظ خواهد کرد و برنامه محرک فعلی خود را حفظ خواهد کرد.

با این حال ، ترمیم با ظهور ریشه دار شدن ، ظرافت بیشتری می یابد ، به این دلیل که نرخ تورم سالانه به 2.1٪ رسیده است ، بالاتر از هدف بانک 2٪.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۸
محمد صادق جعفریی