عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

مرجعی برای دوستدارن زمین و اخبار و عجایب درون آن ، با ما هرماه باشید و از زندگی لذت ببرید.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

 

آنتالیا ، ترکیه (AP) – اتاق های هتل Ananas در سواحل مدیترانه ترکیه تمیز شده ، استخر پر شده و صندلی های آفتابگیر نیز برداشته شده است زیرا کارکنان پس از نزدیک به 20 ماه تعطیلی همه گیر ، برای استقبال از گردشگران روسی آماده می شوند.

پس از آنکه مسکو اعلام کرد محدودیت پروازهای خود به ترکیه را لغو می کند ، هتل های منطقه محبوب آنتالیا ترکیه مجدداً آغاز به کار می کنند.  مقامات گردشگری امیدوارند که بخش آنها – یکی از اجزای اصلی اقتصاد ترکیه – اکنون بتواند بخشی از ضررهای آن را جبران کند.

“ما حدود 20 ماه است که تعطیل هستیم.  ما از رفع محدودیت های پرواز از روسیه راضی بودیم. “” مورات اوزبالات ، مدیر کل هتل Ananas در شهر تفریحی آلانیا گفت.  وی گفت که روس ها حدود 80٪ مهمانان او را تشکیل می دهند.  “حذف تدریجی محدودیت های اروپا باعث امیدواری ما برای ادامه فصل 2021 می شود.”

در حالی که بسیاری از مشاغل ترک در طول همه گیر شدن رنج می بردند ، گردشگری بسیار شلوغ بود: در سال 2019 ، 34.5 میلیارد دلار و نزدیک به 52 میلیون بازدید کننده داشته است.  به گفته وزارت گردشگری ، در سال 2020 بازدید کنندگان 69 درصد کاهش یافتند و درآمد آنها به حدود 12 میلیارد دلار کاهش یافت.

“حامیت کوک” از انجمن آژانس های مسافرتی ترکیه گفت: “ما در حال صحبت کردن در مورد … بخشی هستیم که یک سال از کار او گذشته است.”  “بیش از 20 میلیارد دلار ضرر داشته است.”

ترکیه در زمانی که از تورم دو رقمی و یک واحد در حال غرق شدن در اثر شیوع بیماری همه گیر تأثیر می گیرد ، برای درآمد ارزی خود به درآمد گردشگری متکی است.

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور بارها گفته است که فصل بسیار مهم امسال است.

وی روز شنبه با افتتاح هتلی در آنتالیا گفت: “ما اطمینان خواهیم داد که متخصصان گردشگری می توانند حداقل از نیمه دوم فصل 2021 استفاده کنند.”  “ما در تلاشیم سهم بسیار بیشتری از کیک توریستی را بدست آوریم” همراه با جبران خسارات.

رناتا مالزان آلمانی ، در تعطیلات در سیده ، معروف به ویرانه های باستانی مشرف به ساحل ، گفت که او می داند ترکیه به بازدید کنندگان احتیاج دارد.

وی پس از تهیه یک اسکراب و حمام سنتی در همام ترکی هتل خود گفت: “من فکر می کنم کاهش محدودیت سفر به ترکیه خیلی دیر بود.”  “اگر محدودیت ها (برای سفر) در کشورهای دیگر را کاهش دهید … نباید ترکیه را مستثنی کنید ، زیرا مردم اینجا نیز فوراً به بازدیدکنندگانی مانند ما احتیاج دارند ، در غیر این صورت کشور سقوط خواهد کرد.”

جهش بهاری COVID-19 در ترکیه ، هنگامی که عفونت های روزانه به رکورد 63000 رسید ، هشدارهای سفر را صادر کرد.  انگلیس و فرانسه ترکیه را در لیست قرمز خود قرار داده اند که گردشگران را به قرنطینه باز می گرداند و روسیه در آوریل خطوط هوایی را تعطیل کرد.

ترس از یک فصل از دست رفته دیگر ، دولت را بر آن داشت تا گردشگران را از آنچه “قفل کامل” ترک ها خوانده بودند ، کنار بگذارد.

در واکسیناسیون به کارگران گردشگری اولویت داده شد و وزارت گردشگری یک فیلم تبلیغاتی از پرسنل نقاب دار که گفت: “لذت ببر ، من واکسین شده ام” را به اشتراک گذاشت بازدید کنندگان خارجی.

با برخی از عفونت های روزانه تا 7،645 روز ، یعنی 5،455 ، برخی از کشورها در این ماه هشدارهای سفر خود را دوباره ارزیابی کرده اند.  فرانسه و آلمان ترکیه را از لیست پرخطر خارج کردند و روز سه شنبه روسیه پروازهای خود را با تلویزیون ترکیه از سر گرفت ، که پوشش مستقیم اولین روس ها را برای فرود فراهم می کند.

این صنعت امیدوار است که انگلیس ، سومین بازار بزرگ گردشگری ترکیه نیز این کشور را از لیست قرمز خود خارج کند.

هواپیمایی کشوری ترکیه در 21 ژوئن شرایط خود را به روز کرد و بیان داشت که برای مسافرانی که کاملا واکسینه نشده اند یا نمی توانند شواهد بهبودی از COVID-19 را نشان دهند ، آزمایش PCR منفی ظرف 72 ساعت پس از ورود مورد نیاز است.

ینس براوئر ، یکی دیگر از جهانگردان آلمانی ، گفت که در ترکیه احساس امنیت می کند.  وی گفت: “آنها کارهای زیادی را در هتل انجام می دهند (از نظر ایمنی) ، به خصوص با رعایت فاصله ایمن ، ماسک زدن.”

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

اما فشار ترکیه بر گردشگران خارجی می تواند خطری را برای جمعیت محلی ایجاد کند.  اگرچه بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر باعث کاهش واکسیناسیون شده است ، اما تنها 17٪ از افراد واکسینه شده اند.  جهانگردان از کشورهایی که نوع مسری تری در آنها در حال گسترش است می توانند بر ترکیه تأثیر بگذارند.  در روسیه ، عفونت های روزانه در حال افزایش است و تعداد واکسیناسیون ها نیز کم است.

__

زینپ بیلگینسوی از استانبول اعلام کرد.  رابرت بادندیک در استانبول و سوزان فریزر در آنکارا همکاری کردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۰۳
محمد صادق جعفریی