عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

مرجعی برای دوستدارن زمین و اخبار و عجایب درون آن ، با ما هرماه باشید و از زندگی لذت ببرید.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

 

در مسابقه گرم سگ خوردن سگ در حال حاضر برای خرید خانه در کانادا ، ما احتمالاً نباید موج خشم ناشی از برنامه یک کارآفرین بزرگ برای خرید هزاران خانه جداگانه خانوادگی و اجاره آنها را شوکه کنیم.

با این حال ، بسیاری از مشاغل املاک و مستغلات از واکنش تعجب می کنند – از جمله آنها در Core Development ، خود شرکت ، که قصد دارد یک میلیارد دلار در خرید ، تعمیر و اجاره حدود 4000 خانه زمینی در حومه در انتاریو ، بریتیش کلمبیا غرق کند ، طی پنج سال آینده کبک و اقیانوس اطلس.

Faran Latafat ، رئیس خانواده های فردی در Core Development مستقر در تورنتو ، که از گذشته در زمینه مسکن تمرکز داشت ، گفت: “من واقعاً شوکه شده ام.”

در حالی که Latafat برنامه های شرکت را اعلام می کرد ، مانند سایر مشاغل ، هنگامی که به سود علاقه داشت ، متقاعد شد که Core در واقع در حال ارائه خدمات عمومی برای تأمین نیاز با ایجاد مسکن اجاره ای با قیمت مناسب تر در مکان هایی است که مردم می خواهند زندگی کنند.

وی پس از مکالمه تلفنی در نامه ای نوشت: “برای هر خانه تک خانوادگی برای فروش در بازار ، دو واحد اجاره ای در نظر گرفته شده است ، بنابراین پیشنهاد اجاره دو برابر می شود.”

کسانی که بازار املاک و مستغلات را رصد می کنند ، می گویند کشف همه دلایل میزان خشم نشان داده شده در این هفته دشوار است.  اما این خشم در بسیاری از گزارش های رسانه ای که پیام را دنبال کرده اند – و در نظرات خوانندگان در انتهای پیام ها – غیرقابل انکار است.

سود؟

برای هر کسی که می فهمد چه چیزی باعث بازی املاک و مستغلات می شود ، مقاله ای که روز پنجشنبه در Globe and Mail منتشر شد ، با اشاره به Core به عنوان “سودجویان” با این موارد پوچ روبرو است.  این که آیا شما آن را “کلاهبرداری” می نامید یا چیزی که لذت بیشتری به نظر می رسد ، کسب سود در قلب ساخت خانه در کانادا است.

کسب سود به همین دلیل است که سازندگان خانه ای ساخته اند که اکنون بیشتر ما در آن زندگی می کنیم.  رابرت کاوچیچ ، اقتصاددان BMO ، گفت به همین دلیل تراست های غول پیکر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات بیشتر آپارتمان های کانادایی را برای اجاره خریداری یا می سازند – و سالهاست که این کار را انجام می دهند.

تفاوت این بار این است که پیشنهاد جدید Core شامل خرید خانه های تک خانواده در طبقه همکف است که هم اکنون مردم از داشتن آنها دیوانه شده اند.

با انگیزه ای برای فشردگی ، مالکیت یک خانه به سبک قدیمی با یک باغ به یک موضوع تمایل تبدیل شده است ، که جذابیت آن فقط با کمبود چنین خواص افزایش می یابد.  از برخی جهات ، این یک تثبیت روانشناختی است که در مکانهایی مانند هنگ کنگ ، نیویورک یا بسیاری از شهرهای بزرگ اروپا ناشناخته است.

کاویچیچ گفت: “از نظر روانشناختی ، این موج خانواده های جوان است که برای چیزی تلاش می کنند – بخشی از این سیاست ها است – ما سهام کافی نداریم.”

این شبیه حرکت بزرگ شرکت ها برای ذخیره زمین های کشاورزی است که تقریباً یک دهه پیش فوران کرده است.  انتقال از مالکیت خصوصی به زمین اجاره ای برای کسانی که مزرعه خانوادگی را مقدس می پنداشتند تکان دهنده بود.

Core Development می گوید با اجاره هر خانه به مستاجر جداگانه و افزایش تراکم محله ، خانه های همکف را خریداری یا احداث می کند و سپس آپارتمان های زیر زمین را به این ترتیب اضافه می کند. (پیشرفت عمده)

با افزایش جمعیت شهری کانادا ، مردم به سختی می توانند با تحولی که قبلاً در سایر نقاط جهان اتفاق افتاده است کنار بیایند.

کاوچیچ گفت: “اینگونه نیست که خانواده ها توانایی تهیه مسکن در اینجا را نداشته باشند.”  “فقط این که خانه هایی که توانایی خرید آنها را دارند به نظر پدر و مادربزرگ و مادربزرگشان نمی رسد.”

چندین متخصص ، از جمله کارل گومز ، اقتصاددان ارشد شرکت املاک و مستغلات CoStar Group مستقر در تورنتو ، گفتند آنچه Core انجام می داد حتی در کانادا کاملاً جدید نبود.  شرکت هایی مانند Parkbridge قبلاً خرید زمین در مناطق تفریحی مانند Wasaga Beach ، Ont را آغاز کرده اند.  و آن را به ساکنان اجاره دهید.

گومز گفت ، در ایالات متحده ، جایی که قیمت خانه پایین تر است و سرمایه آن مقرون به صرفه است ، روش خرید و اجاره خانه های تک خانواده معمول است.  در انگلیس این سنت به بیش از یک قرن برمی گردد و کالج هایی مانند آکسفورد و کمبریج به عنوان صاحبخانه در شهرهای اطراف این کشور درآمد کسب می کنند.

گومز گفت ، دلیل اینکه Core قصد خرید و ساخت خانه در مرکز شهر انتاریو مانند لندن و گلف را دارد ، این است که قیمت ملک برای خانه های تک خانواده در مراکز خرید بزرگ مانند تورنتو بسیار بالا است.  حتی پس از تقسیم آنها به واحدهای متعدد برای کسب درآمد ، بازده سود به اندازه کافی برای رقابت با قیمت های معتبر داشتن یک خانه سنتی کافی نیست.

از خانه گرفته تا آپارتمان

با این حال ، این مانع از تلاش تعدادی از توسعه دهندگان برای خرید خانه های یک خانواده ، جایگزینی آنها با خانه های چند خانواده و سپس فروش آنها به عنوان آپارتمان در محله های مورد نظر شهرهای بزرگ نشد.

هلن ووتوویچ 53 سال در دهکده بلور وست در تورنتو زندگی می کند ، در کنار خانه کوچکی که به گفته وی سازندگان می خواهند آن را به خانه تبدیل کنند.

وی گفت که احساس می کند در این قسمت تنها جایی برای خانه چند خانوادگی وجود ندارد – و همسایگان برای جلوگیری از توسعه پوسترها را جمع کرده و امضاها را جمع آوری کرده اند و می گویند این ویژگی شخصیت محله را تهدید می کند.

هنوز هم ، کارشناسان توسعه شهری اصرار دارند آنچه Core Development انجام می دهد دقیقاً همان چیزی است که شهرهای پرجمعیت کانادا به آن نیاز دارند.

خانه های تاریخی Draper Street در تورنتو ، ساخته شده در دهه 1880 ، از صنعتی شدن محله مرکز شهر جان سالم به در بردند.  اما اکنون آنها با آپارتمان احاطه شده اند. (Don Pitis / CBC)

تحت پوشش رشد خانه های تک خانواده ساخته شده در زمانی که درآمد معمولی توانایی تهیه آنها را ندارد ، افزایش سرسام آور قیمت ها در سال های اخیر به این معنی است که همین محله ها در حال تبدیل شدن به محله های نخبه هستند که مردم عادی هرگز نمی توانند امیدوار به خرید یک کل باشند خانه

بن رابیدو ، تحلیلگر قدیمی املاک و مستغلات ، با کسانی که از ورود اثر و رقابت قیمت برای خانه های تک خانواده می ترسند ، همدردی می کند و نه تنها اجاره بلکه یک افزایش سوداگرانه در ارزش املاک به دست می آورد.

اما او همچنین وضعیت مستأجران را درک می کند ، کسانی که در واقع می توانند از صاحبان شرکت ها نسبت به مالکان کوچکتر سود ببرند.

“آنچه که خود را با آنها می یابید بسیاری از مادران و سرمایه گذاران موسیقی پاپ هستند که ، به دلیل اینکه جریان نقدی در املاک تک خانواده زیاد نیست ، آنها به [price] قدردانی ، “گفت Rabidou ، مدیر شورای North Bay.  و هنگامی که با افت شدید قیمت روبرو شوید ، احتمال فروش آنها بیشتر است و این کار برای افرادی که استخدام می کنید دشوار است.  “

Don را در توییتر دنبال کنید: don_pittis

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۰۲
محمد صادق جعفریی