عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

مرجعی برای دوستدارن زمین و اخبار و عجایب درون آن ، با ما هرماه باشید و از زندگی لذت ببرید.

چگونه رمز و راز بنگالورو COVID-19 را حل کنیم؟

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۴۳ ب.ظ

 

برای هر یک از 198 بخش باید حداقل یک مرکز بهداشت اولیه و 5-10 مرکز بهداشت و سلامتی وجود داشته باشد

تلاش های فعلی بهداشت عمومی در مدیریت همه گیری در اکثر مناطق شهری با تفاوت های جزئی مشابه است.  بنگالورو نیز از این قاعده مستثنی نیست.  برخلاف مناطق روستایی ، تعداد متنوعی از کارگران بهداشتی درجه یک توسط مقامات محلی شهری استخدام نمی شوند و بنابراین خدمات بهداشتی اولیه شهری از ضعف های طراحی رنج می برند.  بنابراین ، افراد کمتر آموزش دیده برای انجام یک رویکرد سندرومیک در تشخیص موارد مشکوک ، انجام آزمایشات هدفمند و ادامه پیگیری تماس در دسترس هستند.

در موج اول ، این کار به طور موقت با بسیج کارکنان سایر بخشها در بنگالورو انجام شد ، زیرا با شیوع همه گیر ماهها ، این پایداری امکان پذیر نبود.  در غیاب چنین کارکنانی ، آزمایشات گسترده و ارجاع به خود مبنای تشخیص موارد بودند ، زیرا موارد در آوریل شروع به افزایش کرد.  با این حال ، با افزایش حجم کار برای انجام RT-PCR در آزمایشگاه ها ، نتایج آزمایش ممکن است با تاخیر پنج روزه در دسترس باشد ، که این هدف از انزوای اولیه را شکست می دهد.  بنابراین ، دولت مجبور شد آزمایشات کلی RT PCR را برای آزمایش افراد علامت دار و دسته های کمتر ، کاهش دهد.  این امر منجر به افزایش مثبت بودن آزمایش در نیمه بعدی آوریل از کمتر از 10٪ به 39٪ تا 5 مه 2021 شد. در عین حال ، بسیاری از افرادی که آزمایش نشده اند همچنان به گسترش عفونت ادامه می دهند.  همچنین ، ماهیت مسری گزینه جدیدتر ، حداقل تا حدی ، ممکن است مسئول تعداد بیشتری از موارد ناشی از جابجایی جمعیت باشد.

کمی نرم شدن

در این سناریو ، محاصره کامل در بنگالورو به کاهش سرعت انتقال کمک می کند.  اقدامات تخفیف فعلی (که ساعت اول ژاناتا و نیمه قفل 10 مه نامیده می شود) ناقص و بی اثر است.  به دلیل مدیریت ناکارآمد (آزمایش ، پیگیری و درمان) و کاهش ضعیف (اقدامات محدودکننده) ، عفونت بدون تأخیر به گسترش خود ادامه می دهد و منجر به گسترش سریعتر و گسترده تر آن می شود.

ظرفیت ارائه مراقبت های ویژه از افراد مبتلا به پریشانی تنفسی متوسط ​​تا شدید در بنگالورو و همچنین سایر مناطق محدود است.  اکثر بیمارستان های خصوصی ظرفیت بیشتری برای مراقبت های ویژه دارند ، از جمله واحدهای مراقبت های ویژه و تخت اکسیژن ، که برای درمان افراد مبتلا به COVID-19 تا 75٪ تسلیم شده اند.  با این حال ، تعداد زیادی تختخواب مراقبت های ویژه (https://bbmpgov.com/chbms/) وجود ندارد.  به دلیل کمبود تخت در بخش مراقبت های ویژه ، بسیاری از افراد با استرس شدید نمی توانند نجات پیدا کنند.  در عین حال ، ظهور تخت های اکسیژن کمتری بسیاری از افراد مبتلا به پریشانی تنفسی خفیف یا متوسط ​​را وادار می کند تا دچار پریشانی شدید شوند ، و یک حلقه معیوب ایجاد می کند که منجر به مرگ و میر بالاتر می شود.  این زنجیره تنها در صورتی شکسته می شود که اکسیژن رسانی به موقع برای همه افراد خفیف و متوسط ​​فراهم شود و از خراب شدن بیشتر جلوگیری کند.  با افزایش تعداد مرگ و میرها با تاخیر در افزایش موارد ، بنگالورو از هفته جاری شاهد افزایش اسفناک مرگ و میر خواهد بود.

راه حل های مقابله با مشکلات بنگالورو نمی تواند موقتی باشد ، زیرا این آخرین موج نیست و مطمئنا آخرین بیماری همه گیر نیست.

تقویت منابع انسانی

اول از همه ، منابع انسانی در تمام مقامات شهرستان باید افزایش یابد.  در بنگالورو ، این معادل داشتن حداقل یک مرکز بهداشت اولیه (PHC) و 5-10 مرکز بهداشت و سلامتی (HWC) برای هر یک از 198 بخش است.  علاوه بر این ، باید حداقل 2 تا 3 پرستار و پرستار در هر PHC وجود داشته باشد.  در عین حال ، هر HWC باید دارای موقعیت های دائمی پرستار پرستار ، دستیار پرستار جوان ، همچنین به عنوان پرستار دستیار پرستار (ANM) (یک در هر 5000 نفر جمعیت) و USHA (یک در هر 1000 نفر جمعیت) شناخته شود.  استخدام آنها برای مدت کوتاهی و متوقف کردن آنها پس از کاهش موج باعث آسیب به روحیه آنها و تضعیف سیستم بهداشتی می شود.

دوم ، تلاش برای مهار باید به عنوان مکانیزمی دائمی ، جامع و متقاعد کننده ، برای مقاومت در برابر مدیریت COVID-19 از راه دور ، تقویت شود.  وقت آن است که برای هماهنگی اقدامات کنترلی ، یک مرکز ایالتی برای کنترل بیماری ، یک نهاد مشابه با مراکز ملی کنترل بیماری (NCDC) در هر سطح ایالت ، داشته باشیم.

استراتژی ها را به روز کنید

سوم ، استراتژی های نظارت ، آزمایش و کنترل برای هدایت پیاده سازی در محل ، باید به صورت پویا به روز شوند.  در حال حاضر ، افزایش آزمایشات سریع آنتی ژن برای همه افراد علامت دار ، به هدف دوگانه انزوای بیش از 50٪ از افراد زودتر و کاهش بار آزمایشگاه ها برای انجام RT-PCR می رسد.  حتی پس از موج دوم ، باید تشخیص قوی تر موارد سندرم و سطح بالاتری از آزمایش را حفظ کرد تا اطمینان حاصل شود که علائم امواج آینده زودتر گرفته می شوند.

سرانجام ، مدیریت افراد با اشباع اکسیژن ضعیف مهمترین جنبه مدیریت جهش فعلی و آینده در موارد خواهد بود.  علاوه بر ایجاد امکانات جدیدتر ، با اکسیژن رسانی به تمام بسترهای موجود باید ظرفیت بسترهای اکسیژن نیز افزایش یابد.  علاوه بر این ، دولت باید امکانات تریاژ را ایجاد کند که دارای مراقبت های بهداشتی اساسی و مکمل های اکسیژن در هر بخش باشد.  پزشکان و پرستاران به تنهایی نمی توانند با فشارهای روانی مقابله کنند.  بنابراین ، دولت برای ایجاد تأثیر قابل توجه نیاز به ایجاد بستری برای مشارکت داوطلبان و جامعه مدنی در رسیدگی به فرآیندهای بالینی اضافی دارد.  آنها می توانند در ارائه خدمات اجتماعی م effectiveثر ، ارجاع سریع و همچنین پشتیبانی بیمارستانها برای دریافت اکسیژن و سایر لوازم در صورت لزوم کمک کنند.

درسهای خشن

مبارزه با ویروس کرونا جدید نبردی طولانی است.  موج دوم درسهای سختی را ارائه داد.  اگرچه گسترش دامنه واکسیناسیون با سرعت بیشتری قابل بحث نیست ، اما این سیستم باید از شواهد آموخته و شامل تغییراتی برای مبارزه بهتر با این در آینده باشد.  ما به راحتی قادر به تکرار همان اشتباهات یا اشتباهات جدید نیستیم.

(Giridhara R. Babu استاد و رئیس اپیدمیولوژی چرخه زندگی در انستیتوی بهداشت عمومی هند ، بنگالورو ، یک موسسه بنیاد بهداشت عمومی هند است.)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۹
محمد صادق جعفریی