عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

مرجعی برای دوستدارن زمین و اخبار و عجایب درون آن ، با ما هرماه باشید و از زندگی لذت ببرید.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

 

پنی الکسیاک با اطمینان در کل عرشه در مرکز ورزشی پان آم در تورنتو قدم می گذارد.  او هنگام راه رفتن ، به ظاهر از زیر بار پیروزی ها و شکست های گذشته رها شده و خوشحال است که تازه به لحظه بازگشته است ، هنگام راه رفتن با یک لبخند سریع چشمک می زند.

ستاره بزرگ موفقیت کانادایی در المپیک ریو دومین یکشنبه در ماده 200 متر آزاد را در آزمایشات 2021 شنای کانادا به پایان رساند – آخرین فرصت برای ورزشکاران برای بستن مکان های مورد نظر برای رقابت در توکیو در ماه آینده.

اولکسیاک گفت: “من واقعاً بر این بودم که به عقایدی که قبل از ریو داشتم برگردم.” ، آب استخر هنوز از قاب شش فوت خود می چکد.

“[Back then] من خیلی خونسرد بودم ، واقعاً هیچ انتظاری نداشتم و فقط شنا را سرگرم می کردم و فکر می کنم الان صادقانه دوباره به آن تفکر برگشته ام.  “

تماشا کنید |  مکینتوش در فینال 200 متر اولکسیاک را شکست داد:

سامر مکینتاش 14 ساله در مسابقات شنای المپیک کانادا رکورد کانادایی خود را در گروه سنی 13-14 با زمان 1: 56.19 در ماده 200 متر آزاد زنان شکست. 11:30

حتی قبل از این مسابقات ، اولکسیاک پس از انتخاب پیش از پیش برای بازی های المپیک آماده شده بود.  اما هر بار که او وارد استخر می شود ، این یک گام دیگر به جلو در سفر طولانی و شخصی کشف است.

پنج سال می گذرد که نوجوان 16 ساله متولد تورنتو در صحنه ورزش و ذهن این کشور ظاهر شد.  تا زمانی که دنیای شنا را دنبال نکرده باشید ، احتمالاً هرگز نام الکسیاک را قبل از ریو 2016 نشنیده اید.

در آنجا بود که او چهار مدال کسب کرد – بیشترین امتیاز از کانادایی ها در بازی های تابستانی – تا جوانترین قهرمان المپیک و پرچمدار کشور در مراسم اختتامیه شود.

در ابتدا Oleksiak به جذابیت بعدی خیس شد.

شرکتهایی که تأییدیه می خواهند.  ظواهر بی شماری وجود داشت.  مکان های دادگاه برای بازی های Raptors.  حتی تعاملات توییتر با دریک.

اما انتقال از یک شناگر ناشناخته به یک فرد مشهور به سرعت خیلی زیاد شد.

اولکسیاک در ماه مه به CBC گفت: “من بلافاصله بعد از المپیک می دانستم که قرار است فشاری ایجاد شود ، اما نمی دانستم که این ضربه چقدر سخت است.”

اولکسیاک قبل از به زمین انداختن اولین دادگاه تشریفاتی بازی 2016 تورنتو بلو جیز ، در حالی که چهار مدال ریو خود را نشان می داد ، یک بیس بال برگزار می کند.   (پیتر پاور / مطبوعات کانادایی)

جان اتکینسون ، مدیر شنای کانادا برای نتایج بالا می گوید ، او مجبور به انجام تنظیماتی شد.  پس از همه ، او گفت ، “وقتی شما 15 ، 16 ساله هستید ، وارد سال المپیک می شوید و نسبتاً ناشناخته هستید ، بدون انتظار دیگری غیر از آنچه تعیین می کنید ، وارد می شوید.”

در سال 2017 علاوه بر اینکه با آسیب دیدگی شانه روبرو شد ، اولکسیاک نیز هنگام تمرین دچار ضربه مغزی شد.  در نتیجه ، او در هر رویدادی نتوانست به سکو برود.

 من فکر می کردم که باید برنده باشی و اگر نبازی ، بازنده هستی و دیگر هرگز خوب نخواهی شد.– پنی اولکسیاک

در بازی های Community Community انگلیس در سال 2018 ، او دوباره موفق به کسب مدال انفرادی نشد.  او سپس مسابقات قهرمانی شنای اقیانوس آرام را قبل از انجام کاری که مدتهاست انجام نداده بود ، کنار گذاشت: استراحت کند.

در سالهای پس از ریو ، الکسیاک گفت که او به سرعت زندگی در بالای دنیای شنا را دشوار دید.  فشار ثابت و گاه غیرقابل تحمل بود.

“انتظار می رفت که در هر مسابقه برنده شوم. احساس می کردم مردم واقعاً مرا تماشا می کنند و من همیشه باید بهترین باشم و مهم نیست که چه کاری انجام می دادم ، برای خودم خوب نبود و فکر می کردم برای افراد دیگر. “Oleksiak در ماه مه گفت.

تماشا کنید |  پنی اولکسیاک: فشار شنا به عنوان قهرمان:

پنی اولکسیاک در نوجوانی در المپیک ریو در سال 2016 سلطه داشت ، اما با تحمل فشارهای بعدی ، خودش را تحمل کرد.  او با آدرین آرسنو درباره مقابله با استرس و آماده شدن برای بازگشت به المپیک صحبت کرد. 8:06

“من فکر می کردم شما باید برنده شوید ، و اگر آن را از دست ندهید ، بازنده هستید و دیگر هرگز خوب نخواهید شد.”

او از تعطیلات خود سرحال و پر از انرژی بازگشت.  بیشتر سال 2019 را سپری کرد و در مسابقات تاسیس لیگ بین المللی شنا شرکت کرد ، جایی که تیم وی عنوان قهرمانی را بدست آورد.

با تمرکز بر سال 2020 ، اولکسیاک توجه خود را به آماده سازی برای بازی های المپیک تابستانی توکیو معطوف کرد قبل از اینکه همه گیر همه دنیا را متوقف کند.

“سال گذشته ، چه زمانی [COVID-19] من شروع کردم ، از المپیک کاملاً عصبی بودم ، “اولکسیاک در ماه مارس به رویترز گفت.”  اما به نوعی با این واقعیت کنار آمدم که [the postponement] این یک سال دیگر به من فرصت می دهد تا آماده شوم ، بنابراین من واقعاً از این موضوع هیجان زده شدم و واقعاً بر بهبود آنچه می توانستم متمرکز شدم.  “

اولکسیاک می گوید که بیماری همه گیر به او اجازه داده است تا به زندگی خود در خارج از استخر بپردازد.  او اکنون 21 ساله است ، نه کانادایی های خوش چهره ای که در ریو ملاقات می کنید.

در طول بیماری همه گیر ، اولکسیااک با دوست پسر و بهترین دوست خود نقل مکان کرد ، و کارهایی را انجام داد “ما هرگز وقت آن را نداشتیم” ، مانند لذت بردن از غذای خوب.

تماشا کنید |  همه گیری می تواند بزرگترین چالش بین شناگران کانادایی و سکوهای المپیک باشد:

کانادا در یک دوره طلایی شنا قرار دارد و بسیاری از مدعیان مدال عازم توکیو هستند.  اما همه گیری می تواند بزرگترین چالش بین آنها و تریبون باشد. 11:18

“من احساس خوبی دارم. سرانجام از استرس دیگر همه چیز ، استرس المپیک خارج شدم.”

اتکینسون می گوید که اولکسیاک “پاهای خود را پیدا کرده است” و به نظر می رسد آماده رشد در توکیو است.

“من فکر می کنم که او راه طولانی را در پیش دارد. فکر می کنم او در مکان بسیار خوبی است.”

Oleksiak می گوید تیم کانادایی در طول یک سال گذشته خستگی ناپذیر کار کرده و آماده رقابت با بهترین های جهان شده است.

“هیچ کس نمی داند چه انتظاری از ما داشته باشد. اما امیدواریم که تحت تأثیر آنچه که در این تابستان انجام می دهیم تحت تأثیر قرار گیرد.”

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۳۱
محمد صادق جعفریی