عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

مرجعی برای دوستدارن زمین و اخبار و عجایب درون آن ، با ما هرماه باشید و از زندگی لذت ببرید.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

معنای تنظیمات کیفیت جدید در Apple Music شما

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷ ق.ظ

 

هفته گذشته ، اپل دو ویژگی کاملاً جدید برای Apple Music منتشر کرد.  صدای فراگیر و بدون ضرر.  همه اینها بسیار هیجان انگیز است ، اما واقعاً چه معنایی دارد و چگونه می توانید به آن گوش دهید؟

احتمالاً بهترین راه برای توصیف هر دو تنظیم ، فکر کردن در مورد انتقال به 4K HDR در فیلم است.  وضوح Lossless Audio مانند 4K از وضوح بسیار بالاتری برخوردار است ، اما لذت بردن از آن به کیفیت تجهیزات و شنوایی شما (یا بینایی ، در مورد 4K) بستگی دارد.

اپل صدا بدون ضرر را در سرویس پخش جریانی خود منتشر کرده است.

از طرف دیگر ، توصیف Spatial Audio مانند HDR دشوار است و به نظر می رسد چندان فایده ای نداشته باشد ، اما در واقع یک ارتقا قابل توجه است زیرا بافت و زمینه بسیار زیادی را فراهم می کند.

صدای استریو همانطور که می دانیم از دهه 1930 وجود داشته است ، اجازه می دهد قسمتهای مختلف اطلاعات شنوایی بین دو گوش جدا شود و تجربه غوطه وری بیشتری نسبت به صدای مونو ارائه دهد.  یکی از نمونه های مورد علاقه من در این مورد است بیابان توسط Sleater-Kinney ، که سازها را بین دو گوش حرکت می دهد تا شنونده را گم کند.

صدای فراگیر اپل این کار را روی استروئیدها می گذارد ، با استفاده از روان آکوستیک و فناوری Dolby Atmos این صدا را ایجاد می کند که گویی کانال های مختلف موسیقی از بالا ، پشت سر شما ، زیر شما و کمی از راه دور می آیند.

آهنگ هایی که برای این صدا شگفت انگیز طراحی شده اند؛ چراغ های خیره کننده از The Weeknd به نظر می رسد که در اطراف من اتفاق می افتد.  اما آهنگ هایی که پس از واقعیت به طور مصنوعی اضافه می شوند ، ممکن است کمی دقیق به نظر برسند ، مانند تصویری خیلی تیز و از دست دادن بخشی از روح.

در ضرر بیش از ضرر؟  در اینجا گزینه های کیفیت جدید Apple Music وجود دارد

با کیفیت بالا 256 کیلوبیت بر ثانیه: این حالت پیش فرض است و در هر دقیقه حدود 3 مگابایت استفاده خواهد کرد.  اگر اتصال آهسته داشته باشید یا از داده تلفن همراه استفاده کنید و کیفیت بالا را در تنظیمات مجاز نگذارید ، پایین تر خواهد بود.

بدون از دست دادن 24 بیت / 48 کیلوهرتز: کیفیت CD با استفاده از حدود 12 مگابایت در دقیقه.  کدک بلوتوث اپل از این پشتیبانی نمی کند ، اما می توانید آن را از طریق اتصال کابل یا بلندگوهای داخلی دستگاه خود پخش کنید.

24 بیتی / 192 کیلوهرتز Hi-Res بدون ضرر: در هر دقیقه حدود 48 مگابایت استفاده می کند.  شما به DAC خارجی خود نیاز دارید ، زیرا آداپتور Lightning to-3.5 mm اپل (و Mac آن) فقط به 48 کیلوهرتز می رسد.  Hi-Res توسط Apple TV پشتیبانی نمی شود.

صدای با وضوح بالا و بدون از دست دادن باعث می شود که Apple Music از نظر رقبای جریان خوب به نظر برسد زیرا بدون هیچ هزینه اضافی در آن گنجانده شده است ، در حالی که Tidal فقط آن را با بهترین برنامه عالی خود در نظر گرفته است.  اما این واقعاً فقط خبر خوبی برای افرادی است که از هدفون سیمی یا بلندگو استفاده می کنند ، زیرا پهنای باند کافی برای انتقال آن از دستگاه Apple به هدست بلوتوث شما وجود ندارد.

تنظیمات استاندارد Lossless در Apple Music تقریباً مشابه کیفیت CD است که نزدیک به حداکثر کیفیتی است که گوش انسان واقعاً می تواند از آن قدردانی کند.  High-Res Lossless حتی بهتر است ، اما برای لذت بردن از آن ، شما به یک DAC جداگانه با کلاس audiophile (مبدل دیجیتال به آنالوگ) و شنوایی واقعاً دیدنی نیاز دارید.  بسته به گوش شما ، ممکن است برخی از جزئیات اضافی را انتخاب کرده و بفهمید چه چیز دیگری برای شنیدن دارید ، اما پرش از Lossless به High-Res Lossless به اندازه پرش از نوار به CD قابل توجه نخواهد بود.  هنوز هم ، داشتن آن خوب است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۷
محمد صادق جعفریی