عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

مرجعی برای دوستدارن زمین و اخبار و عجایب درون آن ، با ما هرماه باشید و از زندگی لذت ببرید.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

 

در طول جنگ سرد ، پایگاه هوایی ناگورسکوی روسیه چیزی بیش از باند ، ایستگاه هواشناسی و پست ارتباطی در مجمع الجزایر فرانتس یوزف لند نبود.

این یک خانه دورافتاده و متروک بود ، بیشتر برای خرس های قطبی ، که در آن زمستان به 42 درجه سانتیگراد در زمستان (43 درجه زیر صفر فارنهایت) کاهش می یابد و برف فقط از اوت تا اواسط سپتامبر ناپدید می شود.

اکنون شمالی ترین پایگاه نظامی روسیه مملو از موشک و رادار است و باند گسترده آن می تواند انواع هواپیماها ، از جمله بمب افکن های استراتژیک را قادر به قایقرانی ، قدرت و نفوذ مسکو در قطب شمال در میان افزایش رقابت بین المللی را برای منابع عظیم منطقه اداره کند. .

این ساختار به شکل شمول ، سه غلاف بزرگ که از دهلیز مرکزی امتداد یافته است ، قطب شمال (Arctic Shamrock) نامیده می شود و با رنگ سفید-قرمز-آبی پرچم ملی رنگ آمیزی شده است و نقطه مشاهده را برای روشن شدن در 5600 کیلومتری (3470 مایل) روشن می کند. مسیر دریایی شمال در امتداد سواحل قطب شمال روسیه.  از ساختمانهای دیگر این جزیره به نام Alexandra Land برای رادار و ارتباطات ، ایستگاه هواشناسی ، انبار نفت ، آشیانه ها و تاسیسات ساختمانی استفاده می شود.

روسیه در تلاش است تا در رقابت با ایالات متحده ، کانادا ، دانمارک و نروژ نفوذ خود را در مناطق بزرگ قطب شمال ابراز کند ، زیرا یخ قطبی در حال کاهش از این سیاره در حال گرم شدن فرصت های جدیدی را برای منابع و مسیرهای حمل و نقل فراهم می کند.  چین همچنین در حال افزایش علاقه به منطقه است که تصور می شود بیش از یک چهارم نفت و گاز کشف نشده جهان باشد.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه تخمین می زند که ارزش منابع معدنی قطب شمال 30 تریلیون دلار است.

تنش ها میان روسیه و غرب احتمالاً در نشست وزرای خارجه قطب شمال در ریکیاویک ایسلند افزایش می یابد ، جایی که مسکو قرار است ریاست دوره ای شورای قطب شمال را بدست آورد.

این پایگاه ، در حدود 1000 کیلومتری جنوب قطب شمال جغرافیایی ، با استفاده از فناوری ساخت و ساز جدید به عنوان بخشی از تلاش های کرملین برای تقویت ارتش در میان تنش های مارپیچ با غرب به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه توسط روسیه ساخته شده است.

در سال بعد ، روسیه پیشنهادی اصلاح شده را برای مناطق وسیع در قطب شمال به سازمان ملل ارائه داد و ادعا کرد که 1.2 میلیون کیلومتر مربع (بیش از 463000 مایل مربع) قفسه دریای قطب شمال با بیش از 350 مایل دریایی (650 کیلومتر) از ساحل امتداد دارد.

در حالی که سازمان ملل متحد این ادعا و سایر کشورها را بررسی می کرد ، روسیه گفت که مسیر دریای شمال را “دالان حمل و نقل ملی توسعه یافته” خود می داند که نیاز به اجازه مسکو برای شناورهای خارجی برای حرکت در آن است.  ایالات متحده ادعاهای روسیه برای صلاحیت در مورد بخشهایی از مسیر را غیرقانونی رد کرد.

مسکو از برنامه های خود برای معرفی رویه های کشتی های خارجی و تعیین خلبانان روسی برای هدایت مسیر نروژ به آلاسکا خبر داده است.

به عنوان بخشی از این تلاش ها ، روسیه با استفاده از تجهیزات نظارتی و دفاعی ، امکانات خود را در منطقه قطبی بازسازی و گسترش داده است.  پایه ای به شکل شبیه شمشیر و رنگ های میهن پرستانه مانند آن در ناگورسکویه در جزیره کوتلنی ، بین دریای لاپتف و دریای سیبری شرقی در انتهای شرقی مسیر کشتی است ، همچنین با موشک و رادار.

الکساندر مویزف ، مدیر ناوگان شمال روسیه ، هفته گذشته گفت که مسکو حق دارد قوانینی را برای پیمایش در خط حمل و نقل تعیین کند.

مویسیف به خبرنگاران سوار بر رزمناو موشکی پیتر بزرگ گفت: “تقریباً تمام مسیر دریای شمال از آبهای سرزمینی روسیه یا منطقه اقتصادی این کشور عبور می کند.”  “شرایط پیچیده یخ به سازماندهی حمل و نقل ایمن نیاز دارد ، بنابراین روسیه تلاش می کند تا رژیم خاصی را برای استفاده از آن استفاده کند.”

ناتو به طور فزاینده ای از افزایش ردپای روسیه در قطب شمال نگران است و واشنگتن امسال بمب افکن های B-1 را به نروژ فرستاده است.

“افزایش حضور روسیه ، وجود پایگاههای بیشتر روسیه در شمال باختری وجود بیشتر ناتو را ضروری کرده است و ما با توانایی های دریایی بیشتر ، حضور هوایی و آخرین مورد از اهمیت حفاظت از زیردریایی انتقال داده های ماورای اقیانوس اطلس حضور خود را در آنجا افزایش داده ایم. کابلها. “گفت دبیرکل ناتو جنس استولتنبرگ.

موسی از وجود دارایی های ارتش آمریکا در نروژ نگران بود و می گفت که این “احتمال درگیری در قطب شمال را افزایش داده است”.

هفته گذشته ، وزارت خارجه روسیه یک زیردریایی هسته ای آمریکایی را که وارد بندر نروژ می شد ، راه اندازی کرد و گفت: این منعکس کننده آنچه که “مسیر اسلو برای نظامی سازی قطب شمال” توصیف می کند ، است.

در حاشیه نشست این هفته شورای قطب شمال ، سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه ، با آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفتگو خواهد کرد ، جلسه ای که با هدف ایجاد مقدمات دیدار پوتین با جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا که قرار است ماه آینده برگزار شود.

بلینکن گفت که با گرم شدن قطب شمال ، دو برابر میانگین جهانی ، روسیه بر افزایش حضور خود در منطقه تمرکز کرده است.

وی ماه گذشته گفت: “روسیه با استفاده از این تغییر سعی در کنترل فضاهای جدید را دارد.”  “این در حال مدرن سازی پایگاه های قطب شمال خود و ایجاد پایگاه های جدید است.”

از زمان بازدید پوتین از پایگاه ناگورسکوی در سال 2017 ، این پایگاه تقویت و گسترش یافته است.  هم اکنون یک گروه تاکتیکی ویژه در اختیار دارد که نظارت الکترونیکی ، تجهیزات پدافند هوایی و باتری سیستم های موشکی ضد کشتی Bastion را مدیریت می کند.

سرلشکر گفت: باند فرودگاه برای گسترش انواع هواپیماها از جمله بمب افکن های استراتژیک Tu-95 تمدید شده است.  ایگور چورکین ، مسئول عملیات نیروی هوایی در پایگاه.

وی گفت: “مدرن سازی فرودگاه های قطب شمال به طور قابل توجهی پتانسیل هواپیمایی ناوگان شمال را برای کنترل حریم هوایی در منطقه مسیر دریای شمال افزایش می دهد و امنیت آن را تضمین می کند.”

در ماه مارس ، ارتش روسیه با استفاده از نیروهای زمینی و یک جفت جنگنده میگ -31 که بر فراز قطب شمال پرواز می کردند ، در ناگورسکویه تمریناتی را انجام داد.  در این تمرین همچنین سه ناوچه هسته ای در یک یخ قطب شمال در کنار هم و در یک برنامه ریزی دقیق از نیرو سقوط کردند.

روز دوشنبه ، لاوروف انتقاد غرب از گسترش قطب شمال روسیه را رد کرد و از آنچه اصرار نروژ برای حضور شدیدتر ناتو در آنجا توصیف کرد ، لرزید.

لاوروف گفت: “ما در حال گسترش فعالیت های نظامی خود در قطب شمال هستیم.”  “اما همه می دانند که این سرزمین ما ، سرزمین ما است.  ما مسئولیت ایمن نگه داشتن سواحل قطب شمال را داریم و هر کاری که کشور ما در آنجا انجام دهد کاملاً مشروع است.  ”

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۸
محمد صادق جعفریی