عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

مرجعی برای دوستدارن زمین و اخبار و عجایب درون آن ، با ما هرماه باشید و از زندگی لذت ببرید.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

 

یک متخصص بیماری های عفونی هشدار می دهد ، آلبرتا در حال حاضر نقطه کانونی برای کرم کرم بالقوه کشنده است که از دندان های وحشی سگ به انسان منتقل می شود و بسیاری از موارد عفونت انگلی قابل شناسایی نیست.

استن هوستون ، استاد دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آلبرتا و نویسنده اصلی یک مطالعه جدید در مورد توصیف خوشه اخیر موارد اکینوکوکوز آلوئولار (AE) در آلبرتا ، گفت: “آلبرتا به طور واضح نقطه داغ است.”

“ممکن است تعدادی از افراد در جامعه در حال انکوباسیون بیماری باشند که ما هنوز کشف نکرده ایم ، اما زمان مشخص خواهد شد.”

مطالعه هوستون ، منتشر شده در مجله آمریکایی طب گرمسیری و بهداشت ، 17 مورد را در آلبرتا بین سال های 2013 تا 2020 تشخیص داده است ، از جمله مردی که به دلیل عوارض جراحی ناشی از عفونت درگذشت.

 COVID به ما یادآوری کرد که بیماری های حیوانات به طور بالقوه بسیار مهم هستند و ما باید توجه کنیم.-استن هوستون ، نویسنده اصلی

هوستون گفت ، قبل از موج اخیر در آلبرتا ، فقط دو مورد از این بیماری در انسان در آمریکای شمالی تأیید شده است – یکی در مانیتوبا در سال 1928 و دیگری در مینه سوتا در سال 1977.

هوستون گفت: “این یک بیماری نسبتاً نادر است ، اما ما باید به آن توجه کنیم.”

“این در ساسکاچوان در سال قبل از میلاد پیدا شد ، اما بیشتر موارد آلبرتا بوده است.”

AE عفونت ناشی از سویه اروپایی کرم روده کوچک است.  به گفته هوستون ، تصور می شود این سویه از طریق سگ های وارداتی وارد کانادا شده است.

این انگل اغلب توسط دندان های سگ وحشی مانند کایوت منتقل می شود ، اما سگهای خانگی نیز می توانند ناقل باشند.

افراد می توانند با خوردن غذا یا خاک آلوده به تخم مرغ کرم که برای دیدن آن خیلی کوچک هستند ، به این عفونت مبتلا شوند.  در انسان ، بیماری به آرامی ایجاد می شود و باعث ضایعات ضرب در بدن ، معمولاً در کبد می شود.

درمان شامل جراحی یا داروی مادام العمر برای کنترل ضایعات است.  این بیماری در افرادی که نقص ایمنی دارند شدیدتر است.  بدون درمان ، عفونت معمولاً کشنده است.

تشخیص ، تشخیص دشوار است

هوستون گفت: تشخیص بیماری دشوار است و اغلب به درستی تشخیص داده نمی شود.  همچنین به سرعت در طبیعت به ویژه در میان کویهای شهری در ادمونتون و کلگری گسترش می یابد.

هوستون گفت: “COVID به ما یادآوری کرد که بیماری های حیوانی به طور بالقوه بسیار مهم هستند و ما باید به آن توجه کنیم.”

وی مظنون است موارد بیشتری پس از همه گیری شناسایی شود.

وی گفت: “من بسیار نگرانم که ببینیم پرش دوباره افزایش می یابد.”

بیمارانی که به طور مفصل در این مطالعه توصیف شده اند شامل 9 زن و هشت مرد 19 تا 78 ساله بودند.

شش نفر در مناطق شهری زندگی می کردند و 14 سگ نگهداری می شدند.  شش نفر نقص ایمنی دارند.  در هشت بیمار در طی غربالگری پزشکی غیر مرتبط ضایعاتی پیدا شد.

 این عفونت است که زیر رادار پرواز کرده است.“اسکات وایز ، متخصص بیماری های عفونی.”

مرد 62 ساله ای که درگذشت صاحب سگی از استان آلبرتا بود.  همانطور که در مطالعه هوستون به تفصیل شرح داده شد ، پزشکان بر این باورند که این مرد سرطان داشت و با یافتن ضایعه انگلی تحت عمل جراحی برای برداشتن تومور قرار گرفت.  سال گذشته ، او از این عمل دچار عوارض مهلکی شد.

تیم هوستون در حال حاضر در یک مطالعه جدید به سرپرستی آسیب شناسان در دانشگاه آلبرتا بیمارستان شرکت کرده است و نمونه هایی از نمونه برداری از کبد را از بیمارانی که به سرطان اشتباه تشخیص داده شده اند بررسی می کند تا به دنبال موارد کشف نشده عفونت باشد.

اسکات وایز ، متخصص بیماریهای عفونی در کالج دامپزشکی انتاریو ، گفت که افراد می توانند با شستن دستها ، سگهای خود را برای انگل معالجه کنند و اطمینان حاصل کنند که محصولات باغی شسته می شوند ، از خود در برابر عفونت محافظت می کنند.

ویسی گفت که دوره طولانی انکوباسیون AE در انسان – پنج تا 15 سال – به این معنی است که او می تواند به راحتی از تشخیص جلوگیری کند.  او مظنون است که موارد زیادی در کل کانادا تشخیص داده نشده است.

وی گفت: “این یک عفونت است که زیر رادار پرواز کرده است.”  “ما می توانیم فرض کنیم که گسترده تر از آن است که می دانیم.”

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۸
محمد صادق جعفریی