عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

مرجعی برای دوستدارن زمین و اخبار و عجایب درون آن ، با ما هرماه باشید و از زندگی لذت ببرید.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

بوتسوانا سومین الماس بزرگ جهان را کشف می کند

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۵۷ ق.ظ

 

GABORONE – بر اساس همکاری مشترک بین De Beers و انگلیس آمریکایی ، یک الماس 1098 عیار که گمان می رود سومین سنگ قیمتی باشد که تاکنون استخراج شده است ، در بوتسوانا کشف شد.

این سنگ روز چهارشنبه توسط سرپرست سرپرست شرکت Debswana Diamond Lynette Armstrong به رئیس جمهور Mokgweetsi Masisi اهدا شد.  این سومین سنگ بزرگ جهان است ، پشت سنگ کالینان 3106 قیراطی که در سال 1905 در آفریقای جنوبی احیا شد و لسدی لا Rhône 1،109 قیراطی که توسط لوکارا دایموندز در بوتسوانا در سال 2015 کشف شد.

آرمسترانگ گفت: “این بزرگترین الماس است که توسط دبسوان در طول بیش از 50 سال فعالیت خود احیا شده است.”

آرمسترانگ گفت: “از تجزیه و تحلیل اولیه ما ، این ممکن است سومین سنگ قیمتی بزرگ در جهان باشد. ما هنوز تصمیم نگرفته ایم که آیا آن را از طریق کانال De Beers یا از طریق شرکت دولتی Okavango Diamond بفروشیم.”

وزیر معادن لفوکو مواگی می گوید کشف سنگ هنوز ناشناخته به طول 73 میلی متر ، عرض 52 میلی متر و ضخامت 27 میلی متر ، پس از فروش همه گیر COVID-19 در الماس در سال 2020 نمی تواند در زمان بهتری اتفاق بیفتد.

دولت از طریق سود سهام ، حق امتیاز و مالیات تا 80٪ از درآمد فروش دبسوان را دریافت می کند.

تولید در دبسوان در سال 2020 با 29٪ کاهش به 16.6 میلیون قیراط رسید ، در حالی که فروش 30٪ کاهش یافته و به 2.1 میلیارد دلار رسیده است زیرا این بیماری همه گیر بر تولید و تقاضا تأثیر می گذارد.

در سال 2021 ، دبسوانا قصد دارد با بهبود بازار جهانی الماس با کاهش محدودیت های سفر و گشایش جواهرات ، 38 درصد تولید را به سطح قبل از شیوع 23 میلیون قیراط افزایش دهد.

(گزارش برایان بنز ؛ ویرایش شده توسط الین هاردکاسل)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۷
محمد صادق جعفریی