عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

عاشق نیوز - مرجع خبر آنلاین

عاشق نیوز مرجع خبری برای آدم های عاشق زمین

مرجعی برای دوستدارن زمین و اخبار و عجایب درون آن ، با ما هرماه باشید و از زندگی لذت ببرید.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

 

به دلیل عدم اقدام هماهنگ ، ویروس همچنان در برزیل گسترش می یابد

مرگ و میر ناشی از کوید 19 در برزیل ، دومین مورد بزرگ در جهان ، از 500000 نفر گذشته است ، زیرا کارشناسان می گویند شیوع این بیماری در میان واکسیناسیون آهسته و شروع زمستان می تواند بدتر شود.

در حالی که رئیس جمهور جائر بولسونارو از حمایت از اقداماتی مانند فاصله اجتماعی خودداری می کند ، ویروس همچنان گسترش می یابد.

موسسه بهداشتی فیوکروز می گوید که اوضاع “حیاتی” است.  فقط 15٪ از بزرگسالان کاملاً واکسینه شده اند.

کنگره در حال بررسی نحوه برخورد دولت با بیماری همه گیری است.

اما دکتر ناتالیا پاسترناک تاشنر ، میکروبیولوژیست در انستیتوی علوم ، به بی بی سی گفت که نشانه های کمی از کند شدن افزایش تلفات مشاهده کرده است.

وی گفت: “مردم در برزیل خسته شده اند و اکنون در حال عادی سازی مرگ هستند ، بنابراین من فکر می کنم ما هنوز یک راه طولانی در پیش داریم.”

“اگر نتوانیم رفتار مردم را تغییر دهیم و اگر کمپین هایی برای استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و واکسیناسیون مستقیماً از دولت مرکزی نداشته باشیم ، قادر به کنترل آن نخواهیم بود.”

رئیس جمهور بولسونارو به دلیل عدم اجرای یک واکنش هماهنگ ملی و بدبینی نسبت به واکسن ها ، قفل ها و الزامات استفاده از ماسک هایی که سعی در شل کردن دارد ، مورد انتقاد قرار گرفته است.

در تجمعات ریودوژانیرو ، برزیل و جاهای دیگر مردم بنرهایی با شعارهایی مانند “بولسونارو باید برود” یا به سادگی “500000” را حمل می کردند.

رابرت آلمیدا ، مرد 50 ساله راهپیمایی در ریو ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “موضع او در مورد کوید و انکار او پوچ است. او واقعیت و عقل سلیم را رها کرده است. این قابل توضیح نیست ، این سوررئال است.”

در برزیل از جمله در شهر کویابا اعتراضاتی صورت گرفت

معترض دنیس آزودوو به رویترز گفت: “مصونیت گله کمکی نخواهد کرد. تنها مصونیتی که می توانید با واکسن داشته باشید. هیچ درمان اولیه ای وجود ندارد. من میلیون ها دوست خود را از دست داده ام ، تقریباً یک پسر عموی خود را از دست داده ام … مردم یتیم ، بی پدر ، بی مادر و بدون فرزند هستند. “

داستان ادامه دارد

رئیس جمهور گفت تأثیرات محاصره بر اقتصاد از ویروس بدتر خواهد بود و تأکید کرد که وی برای خرید واکسن از چندین کشور تمام تلاش خود را انجام داده است.

اما مخالفان او را به تأخیر در امر سفارشات واکسن به دلایل سیاسی متهم کرده اند ، زیرا وی به طور مداوم شدت همه گیری را نادیده گرفته است.

نمودار کشورهای با بیشترین موارد در آمریکای لاتین و کارائیب ، که برزیل را بدترین نشان می دهد

انواع شیوع ویروس از جمله شیوع اولین بار در منطقه آمازون که اکنون به عنوان گاما شناخته می شود ، به شیوع در برزیل دامن زد.  در هفته گذشته به طور متوسط ​​روزانه 70000 مورد تأیید شده است.

فیوکروز گفت: “برزیل با یک سناریوی حساس برای انتقال جامعه روبرو است … با احتمال بدتر شدن در هفته های آینده به دلیل شروع زمستان.”

میزان اشغال تخت های مراقبت های ویژه در بیشتر کشورها یا بیش از 80٪ باقی مانده است و کارشناسان هشدار می دهند که شروع زمستان در نیم کره جنوبی در هفته آینده می تواند منجر به عفونت های بیشتر شود.

در توییتلیدیان کونه گفت که پدرش قبل از مرگ در یک بیمارستان شلوغ در برزیل ، چهار روز برای مراقبت های ویژه منتظر ماند.  وی نوشت: “من هنوز فکر می کنم اگر او زودتر از مراقبت های لازم برخوردار می شد ، زنده بود.”

در توئیتر ، مارسلو کوئروگا ، وزیر بهداشت با ابراز همبستگی با “پدران ، مادران ، دوستان و اقوام” کشته شدگان ، گفت: “500،000 جان خود را به دلیل بیماری همه گیر برزیل و جهان از دست داده است.

فقط ایالات متحده گزارش بیشتر از مرگ و میر مربوط به Covid-19.

میانگین هفت روز مرگ و میر روزانه در برزیل از مارس تاکنون بیش از 1500 نفر است.  گونزالو وچینا ، رئیس سابق تنظیم کننده سلامت آنویسا ، گفت که پیشرفت کند برنامه واکسن موجب هزینه های جان افراد شده و خواهد شد.

وی گفت: “500000 مرگ وجود دارد و متأسفانه این روند همچنان افزایش می یابد زیرا افزایش پوشش واکسین کمی مدتی طول می کشد. شاید امسال نیز دشوار باشد زیرا ما به تأمین واکسن های خریداری شده خیلی دیر بستگی داریم.”

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۳۰
محمد صادق جعفریی